islam

En büyük ikramiye size çıktı! Haberiniz var mı?

Evet, yanlış okumadınız. Büyük ikramiye size çıktı! Yani bu asırda yaşayan bütün Müslümanlara çıktı. Fakat ya haberimiz yok ya da büyüklüğünü tam idrak edemiyoruz!

Bir misyonerle kurban sohbeti: Kurban Gerçeği

Denizli’de, bir kardeşimizin dükkânında, Amerikalı bir misyonerle yaptığımız uzun bir münazâranın sonunda, sorduğu suâline verdiğim şu mânâdaki cevabı, Kurban Bayramı münâsebetiyle sizlerle paylaşmak istiyorum.

En büyük ikramiye size çıktı! Haberiniz var mı?

Evet, yanlış okumadınız. Büyük ikramiye size çıktı! Yani bu asırda yaşayan bütün Müslümanlara çıktı. Fakat ya haberimiz yok ya da büyüklüğünü tam idrak edemiyoruz! م?نْ ت?م?سّ?ك? بِسُنّ?تِى عِنْد? ف?س?ادِ اُمّ?تِى ف?ل?هُ ا?جْرُ مِا?ةِ ش?هِيدٍ Bu hadîs-i şerif asrımıza bakıyor. Bu asrın özelliklerini ve beraberinde getirdiği büyük müjdeyi haber veriyor. Hadîs-i şerifin ifâde ettiği mânâ meâlen şöyl...[Devamını Oku]

İstikbâl Yalnız Ve Yalnız İslâmiyet’in olacak

Bir gün yanımıza Almanya’da yüksek tahsil yapan Fransız bir genç geldi. Sohbet esnâsında aramızda şöyle bir konuşma geçti.

İslâm Hat Sanatının Doğuşu ve Gelişmesi

Hat san’atı, İslâm medeniyeti çerçevesinde Arap yazısına bağlı olarak doğmuş ve gelişmiş güzel san’atlardan biridir. Arap yazısı İslâm’ın zuhuru ile sür’atli bir inkişâf devresine girmiş ve hicreti ta’kîb eden iki asır içerisinde bir taraftan bağlı bulunduğu Arap dilini ifâde edebilen bir yazı sistemi, diğer taraftan hâlâ canlılığını muhafaza eden bir san’at şubesinin ana unsuru olmuştur.

İslâm Harfleri

LİSAN VE KÜLTÜR NİÇİN ÖNEMLİDİR? Lisan da insanlar ve diğer canlılar gibi hayattadır. Zaman içerisinde yeni bir kısım kelimeler doğar, bir kısmı ise ölür. Her bir kelime ise, içerisinde yetiştiği toplumun değer yargılarını ve birikimlerini deruhte etmiştir. Hususen, zevk-i selim sahibi atalarımız, bir mesele ile alakalı kelimeleri seçerken, “efradını câmi, ağyârına mâni” bir şekilde hareket etmesi...[Devamını Oku]

Risâle-i Nûr’un Ana Konusu Tevhiddir

İslâm Dünyası, Peygamberimiz Hz. Muhammed (asm)’ın vefatından sonra bazı çile ve sıkıntılara maruz kalmıştır. Bunlar batı tarafından oluşturulan ideolojik saldırılar, ahlâkî çöküş, zulüm, körü körüne taklit, dâhili ve hârici olarak İslâm dîninin yüceliğine uzanan eller ve hizipçi düşmanlıklar şeklinde olmuştur. Bu gibi durumların baş göstermesinin muhtemel sebepleri maddeci batı kültürünün yayılma...[Devamını Oku]

Risâle-i Nûr’un Ana Konusu Tevhiddir

İslâm Dünyası, Peygamberimiz Hz. Muhammed (asm)’ın vefatından sonra bazı çile ve sıkıntılara maruz kalmıştır. Bunlar batı tarafından oluşturulan ideolojik saldırılar, ahlâkî çöküş, zulüm, körü körüne taklit, dâhili ve hârici olarak İslâm dîninin yüceliğine uzanan eller ve hizipçi düşmanlıklar şeklinde olmuştur. Bu gibi durumların baş göstermesinin muhtemel sebepleri maddeci batı kültürünün yayılma...[Devamını Oku]

İslâm Kültür ve Uygarlığının Batı Dünyasına Etkisi

Avrupa Haçlı seferlerinde İslâm topraklarını alamadı. Haçlılar bu seferlerde milyonlarca kayıp verdiler, fakat bir buçuk asırdan fazla süren bu sekiz Haçlı muharebesi Avrupa’nın İslâm medeniyetini tanımasına sebep oldu.

Her ferd için, maddî ve manevî olmak üzere Cenâb-ı Hakkın ihsan ettiği iki şahsiyet vardır. Kişinin maddî şahsiyeti, maddî varlığından ibarettir. ?ahs-ı manevî ise aile, çevre, vazife, hizmet, şeref ve kişinin etkisinde bulunan bütün alanları kuşatır. Allah’ın her ferde verdiği maddî varlık, diğer ferdlerden farklı özelliklere sahip olduğu gibi, şahs-ı manevîsi de diğerlerinden farklıdır.

İslâm Kültür ve Uygarlığının Batı Dünyasına Etkisi

Avrupa Haçlı seferlerinde İslâm topraklarını alamadı. Haçlılar bu seferlerde milyonlarca kayıp verdiler, fakat bir buçuk asırdan fazla süren bu sekiz Haçlı muharebesi Avrupa’nın İslâm medeniyetini tanımasına sebep oldu.

Her ferd için, maddî ve manevî olmak üzere Cenâb-ı Hakkın ihsan ettiği iki şahsiyet vardır. Kişinin maddî şahsiyeti, maddî varlığından ibarettir. ?ahs-ı manevî ise aile, çevre, vazife, hizmet, şeref ve kişinin etkisinde bulunan bütün alanları kuşatır. Allah’ın her ferde verdiği maddî varlık, diğer ferdlerden farklı özelliklere sahip olduğu gibi, şahs-ı manevîsi de diğerlerinden farklıdır.

Şifrenizi mi unuttunuz?